LRT Sri Petaling, Ampang akan digantung buat sementara waktu pada hari Sabtu


Perkhidmatan Transit Aliran Ringan Rapid KL untuk garis Sri Petaling dan Ampang akan digantung pada hari Sabtu untuk memudahkan penghijrahan penuh sistem isyarat itu. Gambar oleh Rosela Ismail


KUALA LUMPUR: Perkhidmatan Transit Aliran Ringan Rapid KL untuk garis Sri Petaling dan Ampang akan digantung pada hari Sabtu untuk memudahkan penghijrahan penuh sistem isyarat itu. Prasarana Malaysia Berhad dalam satu kenyataan hari ini bahawa Rapid KL akan menyediakan perkhidmatan bas ulang-alik percuma untuk memastikan penumpang terus menikmati kemudahan pengangkutan awam semasa penutupan sementara.

"Susunan pada percuma perkhidmatan bas ulang-alik untuk Sabtu ini akan menjadi sama seperti apa yang kita lakukan semasa penggantungan sementara pada 7 Julai dan 8," katanya. Prasarana berkata 70 bas ulang-alik akan disediakan dengan 16 zon laluan dari stesen LRT Bandar Puteri, Kinrara BK5, Sri Petaling, Sungai Besi, Bandar Tun Razak, Cempaka, Pandan Indah, Maluri, Chan Sow Lin, Pudu, Hang Tuah, Sentul Timur, PWTC, Bandaraya, Puchong Prima dan Putra Heights.

Semua bas akan menuju ke stesen Masjid Jamek LRT bersepadu dan berakhir di hab bas Pasar Seni, yang terletak di bawah stesen LRT Pasar Seni. Menurut kenyataan itu, dengan penghijrahan penuh sistem isyarat, kereta api enam gerabak baru boleh melakukan perjalanan secara langsung antara Sentul Timur dan Putra Heights, yang akan secara rasmi dinamakan semula sebagai Petaling Line LRT pada hari Sabtu.

-BERNAMA

0 Response to " LRT Sri Petaling, Ampang akan digantung buat sementara waktu pada hari Sabtu"

Post a Comment