[GLOBAL] Tahap 4 visa : Perubahan Peraturan Imigresen di UK

UK Visa dan Imigresen membuat perubahan kepada pelajar Visa.

UK Visa dan Imigresen membuat perubahan kepada visa pelajar.

Kerajaan mengumumkan perubahan kepada Peraturan Imigresen pada 13 Julai. Kebanyakan daripada kesan Tier 4 sistem berasaskan mata itu.


Perubahan Utama akan:

  • Menghentikan pelajar baru di kolej dibiayai awam dari kerja, membawa mereka selaras dengan mereka yang berada di kolej swasta (dari Ogos)
  • membenarkan pelajar universiti untuk mengkaji kursus baru pada tahap yang sama tetapi hanya di mana ada pautan ke kursus mereka sebelum ini atau universiti yang mengesahkan bahawa ini menyokong aspirasi kerjaya mereka. Akan ada temuduga kredibiliti dan sekatan terhadap universiti yang menyalahgunakan peraturan ini (dari Ogos)
  • mengharamkan pelajar daripada memberi mereka Tier 4 visa di UK kecuali mereka yang belajar di sebuah 'embedded college', seseorang yang mempunyai formal, pautan terus ke sebuah universiti yang diiktiraf oleh Pejabat Dalam Negeri. Ini akan memerlukan mereka untuk meninggalkan dan memohon visa baru dari luar UK jika mereka ingin belajar kursus lain (dari November)
  • Melarang pelajar daripada dapat menukar visa untuk Tier 2 atau 5 di UK, dan memerlukan mereka untuk memohon dari luar UK (dari November)
  • mengurangkan had masa untuk kajian di peringkat pendidikan selanjutnya daripada 3 tahun kepada 2 tahun. Ini menjadikan tempoh maksimum ke dalam talian dengan tempoh masa pelajar British umumnya menghabiskan dalam pendidikan lanjutan (dari November)
  • Menghentikan Tier 4 tanggungan daripada mengambil kerja yang rendah atau tidak mahir, tetapi membenarkan mereka mengambil separuh masa atau sepenuh masa kerja mahir (dari musim luruh)

Perubahan ini akan membantu mengurangkan penyalahgunaan imigresen memastikan UK mengekalkan tawaran yang kompetitif dan menarik pelajar antarabangsa cemerlang dan terbaik. UK terus mengalu-alukan pelajar yang tulen kepada universiti kelas dunia kita.


Sumber : www.gov.uk

0 Response to "[GLOBAL] Tahap 4 visa : Perubahan Peraturan Imigresen di UK"

Post a Comment