Cerita Hantu : Pocong



Mcm ni citer nyer.. aku, peah & peot (nama samaran) adalah kawan 1 opis..peah and peot pulak kawan 1 rumah and lagi, peot ni anak tuan rumah.. aku duduk dgn family.. Satu hari peah ajak aku overnight umah dia which is lebih spesifik bilik peah lah mcm biase aku ok jer boleh borak2.. masa aku n peah sampai umah peah peot ade dalam bilik dia tgh siapkan keje skolah dia (hehehe peot ni budak space...) tengah dok syok borak2 dengan peah tibe2 peah dapat emergency call dr kg dia yg mak dia masuk sepital.. peah ckp 'weh, aku kene balik kg lah.. ko stay jer lah sini.. klu ko boring mcm biase ko g lah lepak dalam bilik peot' make aku pun takkan nak balik umah dah lewat jugak lah time tu.. mau mak aku bising nti dia ingat aku g menyongkit pulak...
ok citer seram start dari sini...
lepas sejam dua peah dah gerak aku try lah tido.. lampu dah tutup.. tapi mate taknak gak lelap.. rase rimas.. tak selese n rase mcm banyak nyamuk jer, panas padahal kipas tersangat lah kuat waktu tu.. aku pun bangun n pegi lah kat bilik peot, peot mase tu tgk wat keje sekolah lagi.. dialog sadis aku pun kuar 'peot boleh aku lepak sini..' peot pun kate 'boleh.. tapi ko paham2 jer lah bilik terang sbb aku tgh wat keje sekolah ni' (sume kawan2 aku tau yang aku ni tak boleh tido dlm terang) 'takpe lah peot.. aku baring jer kat sini sambil tgk tv.. kang dah ngantok sgt aku tido lah' mule2 aku tido atas katil peot, pastu aku turun baring kat bawah jer.. biar selese...
sambil aku tengok tv, mate mule berat, berat dan berat lagi tup, aku tetido..
terjage 1 : aku tgk peot tgh study lg, lelap balik
terjage 2 : aku tgk peot dah tutup lampu, tgh online pulak, lelap balik
terjage 3 : aku tgk peot dah baring sebelah aku sambil tgk tv
jeng..jeng.. bile aku
terjage 4 : aku tgk peot dah tido n aku dengar bunyi org lompat atas tangga,sangat kuat ok.. sekali... (oh ye rumah dorg ni 2 tingkat, bilik dorg kattingkat atas) kedua kebang! bunyi lagi n ketiga kali bunyi mcm org lompat atas tangga.. aku pandang lah kat pintu coz dalam hati ati 'eh peah ni patah balik ke? tak jadi ke nak balik melaka' dalam aku pandang jer tepak ke arah pintu...warrrrrggggggg.. ade bende berbungkus senang citer POCONG lah... aku kuat kan semangat.. aku pejam mate kuat2 manelah tau mimpi ker.. aku bukak mate.. bende tu ade kat situ lagi.. tp time ni dia dtg kearah aku.. ya allah tak tau nak rase mcm mane .. nak jerit ker nak bangun berdiri ker.. kelu sume lidah ni..dia dtg pelan2 dgn bunyi yg mcm kite dgr dlm tv tu.. arrrrrhhh... mcm tu lah lebih kurang.. aku kumpul kekuatan aku bace lah ayat kursi.. alhamdulillah bende tu ilang.. tp badan jd krem.. peluh tak ingat punye... pastu terus selimut satu badan.. and tido sampai pagi.
esoknyer aku demam.. n bile peah dah balik aku citer lah dgn peah ape jadi (aku tak citer kat peot, takut peot kecik ati coz tu kan rumah n bilik dia) and nak tau tak ape peah ckp...' ko nampak tak botol-botol mineral dlm bilik aku tu, tu sume air yasin lah tu, budak2 yg dak kuar dr rumah ni sume kene mcm ko' (What!nape pulak aku yg jadik mangse... n no wonder lah dulu umah ni ade 7-10org duduk kat dlm umah ni dulu)
mungkin citer ni tak lah seram sgt, but hasil dr kejadian sumpah tak boleh tgklg gambar or citer pasal pocong.. tingat sore dia n mate dia yg merah tu...

0 Response to "Cerita Hantu : Pocong"

Post a Comment