Suami pesan berulang kali supaya jaga anak


PONTIAN - Seorang isteri tidak menyangka pesanan berulang kali suaminya yang meminta agar sentiasa menjaga anak-anak merupakan pesanan terakhir dari suami sebelum terlibat dalam kemalangan sehingga meragut nyawanya, awal pagi semalam.

Siti Mazliah Bedu 41, berkata, suaminya Md Hisham Md Khalil, keluar untuk ke tempat kerjanya di Pelabuhan Tanjung Pelepas kira-kira jam 5.40 pagi.

Menurutnya, sebelum keluar, arwah mengulangi pesanannya supaya menjaga kedua-dua anak mereka, Nur Najwa, 9, dan Ahmad Najmi, 5.

“Ketika arwah hendak keluar bekerja, saya rasa tidak sedap hati. Pesanannya supaya menjaga anak-anak diulang berkali-kali... tidak seperti selalu.

“Malah arwah kelihatan tidak keruan sehingga berulang kali menjenguk dan mencium anak-anak yang lena tidur di dalam bilik,” katanya.

Siti Mazliah berkata, arwah sempat menggantikan cermin tingkap rumah yang pecah akibat terkena bola ketika anak mereka bermain dua minggu lepas.

“Arwah sempat berkata jika beliau tiada lagi nanti, senang sikit saya tidak bersusah payah untuk menggantikan cermin yang pecah.

“Selain itu, saya tidak sangka, mimpi buruk lihat kemalangan selama empat malam berturut-turut merupakan petanda suami akan pergi buat selamanya.

“Saya reda dan pasrah dengan ketentuan Ilahi ini,” katanya.

Katanya, arwah baru empat bulan bekerja di PTP dan berulang alik ke tempat kerja dengan menaiki motosikal setiap hari.

Sementara itu Adun Kukup, Suhaimi Salleh yang melawat keluarga mangsa, akan membantu dari segi mendapatkan bantuan dan insurans, selain berharap Siti Mazliah bersama dua anaknya tabah menerima dugaan itu.

0 Response to "Suami pesan berulang kali supaya jaga anak"

Post a Comment