Wanita Hamil Luah Perasaan Di Internet Perangai Adik Ipar Perempuan Terlalu Kurang Ajar

Gambar Hiasan

salam..

sy ni tgh peknen..da sarat dah ni…hajat di hati nak bersalin dengan tenang dan gumbira.
tp tu la..mungkin dugaan tuhan nak bagi..satu hari masa tgh sedap melayan fesbuk..tetiba masuk satu mesej…
drp adik ipar(SIL).. mesej tulebih kurang gini la..”aku da tau perangai ko yang sebenar..aku tak sangka..F***k…F***k..”
sy pun gelabah la..ish..apesal budak ni..ape yang aku da buat.. so sy pon tak puas hati tanya balik…”nape ni..??” pastu sy pon tepon la my husband..tanya dia..kenapa ngn adik dia ni..tetiba je carut2 kan sy mcm tu..? then my husband call mak dia..tanya lak..ape yg adik dia tak puas hati..
pastu SIL reply ckp yang sy p bgtau sume org sy pujuk mak mertua terima sy utk kawin ngn abg dia..pastu dia ckp ade org bgtau dia yg saya kawen ngn first love sy..( sebenarnya dulu sy pernah putus tunang, kira my husband ni is the 2nd one la..)
dia marah2 saya sbb saya tak cite hal sebenar..and dia kata skrg sume org kata abg dia jadi tukang cover kes putus tunang tu la..
entah cane..mlm tu mak dia g umah dia..sbb dia dok dekat ngn mak dia n da kawen gak,..(kami kawen on the same date..bersanding sekali).. rupanya..dia naik angin pasal mak dia da tau kes tu.. and the next day..saya dapat mesej bertalu2 drp dia kata saya ni dinosor mak la..mangkuk, bongok..ko mulut longkang la..damn la..n bahasa yang dia hantar mmg sgt kesat…
the thing is…. sume yg dia dakwa kat saya tu sume tak betul!!!
saya bersumpah..tak penah ckp kt org yg husband sy jd tukang cover, tak penah ckp kt org yg sy pujuk mak mertua..sume kawan rapat tau saya penah putus tunang.. ktorg paksa SIL bgtau sape yg ckp kt dia..dia takmo bgtau..tp dia terlepas ckp pasal budak yg bwk ,mulut tu tego kt fesbuk..
so saya pun go thru one by one fren list dia n kenal hanya sorg je..member sekolah yg da tak jumpa hampir 12 thn.. takkan la dia nk ckp buruk pasal saya.. so..sy pun usaha dptkan no phone budak ni..and call tanya mana dia dpt cerita tu..
bila call budak tu ckp yg dia tak pernah bg statement mcm yg adik ipar sy ckp..dia cume kata bertuah saya sbb kawin ngn first luv sbb dia sampai skrg tak kawin lg n asyik putus je..n dia tak tau sy da putus tunang..
yg pelik nyer mcm mana byk sangat ayat penambah pada cite adik ipar sy tu?? masa dia mesej marah2 tu..dia ade mention yang dia drp dulu tak suka saya and segan nk ngaku kt org sy kaka ipar dia..ktorg sebaya n penah kwn masa darjah 3..huhu..so sy n husband suspect dia yg tokok tambah cite sbb tak suka saya.
masalah skrg ni..mak dia n husband dia tak tau yg anak dia da maki hamun mcm2..mak dia cume tau pasal dia marah saya je..mak mertua sy baik..n skrg dia nak ktorg berbaikk..
sy tak kesah..tp yg buat sy panas..dia letak syarat supaya sy jgn bwk mulut hal family kt orang..lagi la saya hangin..da la saya tak penah buat benda tu..pastu dia yg wat salah dia nk letak syarat lak utk mintak maaf..ish,..sy ni tgh peknen..tahan sabar je..
yang paling sy n husband geram..lepas dia maki hamun saya..dia buleh wat biasa je ngn husband saya seolah2 takde benda jadi..sebok nak tanya ade tak abg dia belikan kain utk dia..sbb ktiorg g jalan2 kedai kain g beli sepasang kain utk mak dia,,
ishh..dia leh ckp dia gaduh ngn saya je..bukan abg dia.. buleh tak????
husband sya pun da bengang ngn dia.. utk pengetahuan korang SIL ni blum peknen lagi and till now tak dpt keje tetap lagi..ade ke itu jadi punca sampai dia bengang tanpa sebb pd saya?? ape sy nk buat ni…? hati ni betul2 tersiat, terkilan and bernanah2 dgn kata2 kurang ajar dia…sampai sy bersumpah..kalu saya mati hari ni..minah tu takkan dpt pengampunan drp saya..sbb seblm2 ni pun dia da byk sakitkan hati saya…cume saya buat tak tau je..and disebabkan ape yg jadi ni..saya rasa tak seronok nk balik kampung sbb segan ngn Mak mertua..ape nak buat ek?? saya tak bg diorg dtg sini..
pastu kalu da ade baby?? adoi..kesian baby saya..sy takmo dia jadi mangsa benci makcik dia yg jahat mulut tu..tak tau nk betulkan hubungan ni cane dah..sy takleh maafkan dia..
** sorry la kalu cite ni nampak cam cite bodoh..sbb saya pun rasa isu tu kecik..tp dibesar2kan oleh minah kurang ajar ni..

0 Response to "Wanita Hamil Luah Perasaan Di Internet Perangai Adik Ipar Perempuan Terlalu Kurang Ajar"

Post a Comment