TINDAKAN GILA !!! SEKOLAH MAHU PELAJAR ISLAM DIPISAHKAN DRIPADA ORANG BUKAN ISLAM !!

Apa sahaja hujah di sebalik pengasingan agama dan kaum di sekolah, ia menyebabkan rasa tidak senang di kalangan ibu bapa dan kini, pegawai kementerian juga sama, menurut laporan dalam Malay Mail.

Timbalan Menteri Pelajaran, P Kamalanathan telah mengkritik "tidak wajar dan tidak boleh diterima"
Cadangan oleh sebuah sekolah rendah di Setapak untuk memisahkan pelajar Islam daripada rakan-rakan bukan Islam mereka.

"Ini adalah tidak dibenarkan; ini tidak sepatutnya berlaku, "katanya.

Tambahnya, jika isu itu tidak dapat diperbaiki di peringkat daerah, kes itu akan dibawa ke peringkat negeri. "Saya memberi jaminan kepada anda kebanyakan masalah akan diselesaikan di sana," katanya.

Penolong Kanan sekolah itu bagaimanapun mempertahankan langkah itu, berkata ia adalah cara terbaik untuk menangani masalah kekurangan guru-guru sekolah itu kini mengalami.

Penolong kanan menambah bahawa satu-satunya sebab pelajar telah diasingkan mengikut agama adalah supaya jadual waktu mereka dapat diuruskan dengan lebih baik. Idea ini adalah untuk memudahkan pengajaran

Pengajian Islam dan Bahasa Arab untuk orang Islam dan Moral dan Mandarin atau Tamil untuk bukan Islam.
Kamalanathan, yang juga Ahli Parlimen Hulu Selangor, tidak mengakui masalah kekurangan guru bagi mata pelajaran pilihan.

Dia berkata, "Ia adalah satu cabaran mencari pengganti yang apabila seorang guru yang pakar dalam bahasa Mandarin atau bahasa Tamil bersara.

"Ada guru yang ingin mengajar mata pelajaran pilihan seperti Mandarin dan Tamil gagal ujian yang ditetapkan oleh kementerian dan terpaksa menduduki semula peperiksaan."

Beliau menjelaskan bahawa selagi guru-guru ini adalah tidak berkelayakan untuk mengajar bahasa Mandarin atau Tamil, maka isu kekurangan dalam guru akan memanjangkan.

0 Response to "TINDAKAN GILA !!! SEKOLAH MAHU PELAJAR ISLAM DIPISAHKAN DRIPADA ORANG BUKAN ISLAM !!"

Post a Comment