Lelaki Melayu Ini Sanggup Pelihara Anjing Terbiar Dan 8 Anaknya


INI kisah seorang lelaki Melayu berhati mulia yang dikenali sebagai Padil Bedul yang berkongsi gambar anjing betina dengan lapan ekor anaknya dihadapan rumahnya di Klang, Selangor.

Menurut Padil Bedul, anjing itu dilihat berkeliaran mencari tempat tinggal. Lebih menyedihkan anjing betina itu dilihat sedang menyusukan anak-anaknya di bawah pokok di tengah hujan.


Atas dasar peri kemanusiaan Padil Bedul membina tempat berteduh sementara yang berasaskan kain guni, kanvas dan payung lama. Selain itu, lelaki tersebut membeli makanan bagi anjing betina itu agar tidak kelaparan.


Antara penjelasan Padil bedul di laman Facebooknya,

Rupa2 nya anjing ni dulu ada tuan… tp tuan nya berpindah ketempat lain . Anjing ini di panggil sebagai Jecky oleh tuan nya. Mengikut cerita, jecky telah dihantar ke satu kaws di bukit naga.. tetapi setelah bbrp bulan Jecky pulang ke tempt asal utk mencari tuan nya… tp malang rumah tempt jjecky tinggal dulu telah kosong tiada penghuni. Tuan nya dh tkda… maka jecky berkeliaran di kaws bandar puteri sehingga lah dia melahirkn ank2 nya di kaws padang dpn umh aku…

Alhamdulillah.. setelah beberapa hari bg mkn.. dan aku ludah air liur aku kedlm mknan nya.. skrg Jecky tdk lg garang dgn aku.. dia menyalak tetapi salakan dia tdk garang…seolah2 dia menegur dn menghormati aku. Ank bini aku pun suka…pk mertua aku suka… Semoga kisah aku jaga jecky dan ank2nya dikaws padang umh aku tdk menjadi fitnah dr org2 yg dangkal pasal ilmu islam.

Wslm

Ini juga penjelasan Padil Bedul tentang hukum memelihara anjing yang dikhuatirinya menjadi bahan perdebatan di laman sosialnya



Kini anjing-anjing itu telah diletakkan didalam sangkar berlapikkan tilam. Sayang sungguh lelaki ini pada anjing-anjing itu. Moga Allah membalas segala kebaikan yang dilakukannya.


0 Response to "Lelaki Melayu Ini Sanggup Pelihara Anjing Terbiar Dan 8 Anaknya"

Post a Comment